Diagnostika

Disponujeme moderní počítačovou technikou Actia Atal Multi-Diag Handy pro práci s řídícími jednotkami.  Budeme schopni  vyhledat a odstranit i ty nejsložitější závady, případně opravit díly, které by se jinak musely měnit za nové. Postup při práci s diagnostikou lze rozdělit do dvou základních skupin.

1. OBD DIAGNOSTIKA - KOMUNIKACE S ŘÍDÍCÍ JEDNOTKOU (základní nastavení, měření)

Nabízí základní měření, umožňuje provádět zásahy do řídících jednotek, nastavovat hodnoty a zjišťovat závady. Připojení diagnostického přístroje k řídící jednotce a vyčtení paměti závad je obvykle prvním krokem při zjišťování příčiny elektronického problému na vozidle.

Příklady užitečných funkcí:

  • čtení/mazání paměti závad – vypíše chyby v paměti závad řídící jednotky.
  • zobrazení hodnot ze snímačů a akčních členů – zobrazí veličiny naměřené řídící jednotkou.
  • test akčních členů – otestuje například funkci motoru čerpadla ABS, nastavovače škrtící klapky atd.
  • mazání servisních intervalů, nastavení konfigurace vozidla
  • přizpůsobení – např. dálkového ovládání, nových klíčů k imobilizéru, škrtící klapky

 

V případech, kdy při zjišťování závady nepomůže OBD diagnostika, musí dohledávání a potvrzování poruchy pokračovat dalším proměřováním a ověřením získaných údajů, například použitím osciloskopu.

2. OSCILOSKOP - PARALELNÍ DIAGNOSTIKA (přesné výstupy, hledání závad)

Oproti klasické diagnostice poskytuje osciloskop přesnější hodnoty v reálném čase, na základě kterých lze s jistotou vyvozovat závěry o příčině poruchy. Obvykle se právě díky osciloskopu rozliší příčina závady od důsledku a v moderní diagnostické praxi je tento přístroj nenahraditelný. Lze jím řešit závady typu "nikdo si s tím neví rady" nebo závady, které se objevují jen sporadicky. Přesné určení poruchy obvykle eliminuje opravy typu pokus/omyl.

Přístroj umožňuje měření skutečných hodnot napětí a proudů, nezkreslených závadou, v reálném čase, v návaznosti na jiné snímače a akční členy.